Florist


Nu ska jag visa er hur jag gjorde detta arrangemang!


Först lade jag en oasis bit i vattnet och lät den sjunka ner som på bilden.( man ska inte trycka den ner för att då blir det luft bubblor)

Sedan skar jag till oasisen så att den passade krukan. Den ska sticka upp ca en cm över kruk kanten.

Sedan satte jag grenar i oasisen. Jag är inte säker på vad det var för träd, men jag tror alm.
Efter det satte jag dit rosa rosor och rosa azalea som "blick fång".

Sedan satte jag dit vita tulpaner.

Efter det täckte jag det sista av oasisen med två olika sorters blad, som jag tyvärr inte vet vad det kallas. De ena var små och ljusgröna och de andra långa och grön silvriga som jag satte på sidorna.

Det sista jag satte dit var murgröna med vädigt små blad. Jag lät murgrönan hänga ner lite nedanför krukan.

Nu är mitt arrangemang klart! kommentera gärna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0