Praktik på Floristhuset

I maj 2011 praktiserade jag i två veckor på Floristhuset i Västervik. Det var jätte kul så även fast det var länge sedan så vill jag visa vad jag fick göra under de dagarna.

Det här är ett arrangemang som jag fick göra med Oasis, rosor, och pioner till morsdag. Jag tycker de blev fina så jag köpte sedan en själv till mamma. När jag gjorde arrangemangen så var pionerna som knoppar, men sedan vart de bara vackrare ju mer de slog ut. Så det är en sak man kan tänka på när man gör arrangemang, att använda outslagna blommor så att de håller längre.

Jag fick också göra en del planteringar och sedan dekorera dem med stenar och band.

De här är andra planteringar jag gjorde. Jag lärde mig mycket av praktiken så jag är väldigt glad att vi fick göra det på min skola. Nu vet jag lite hur det är att jobba i en blomsterbutik, och jag tror att det fortfarande är det jag vill göra i framtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0