Pärl armband


Det här armbandet var lätt och kul att göra. Det blir en fin och personlig present som jag tror många uppskattar.Det är fem st armband som är ihop satta med magnet pärlor. Det är bra tycker jag för då kan man välja att använda alla armbanden på en gång  eller bara ha ett av dem.

Det jag gjorde var att mäta en töjbar tråd så att det passa runt armen, och sedan klippa till fyra lika långa till( tråden ska räcka runt armen och några cm till). Sedan valde jag vilka pärlor jag skulle ha, det kan vara vilka som helst det är bara jag som älskar rosa så mycket, men man måste ha 30 st magnet pärlor som man sätter i hop alla armbanden med. Jag tog en av trådarna och börja trä på pärlor, först sex st vanliga och sen en magnet pärla, (om man har bredare arm än jag så kan man ha sju pärlor) Sedan trädde jag på så två gånger till, så att det bara var en liten bit kvar då tog jag tre små pärlor en magnet pärla till och knöt i hop armbandet. Då hade jag ett armband, efter det gjorde jag fyra till likadana. Sedan var det bara att sätta i hop dem. Jag tycker att de presenterna man har lagt ner arbete på och gjort själv är mer personliga och unika! ha de så bra, hoppas att någon vill testa att göra ett eget armband..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0